• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Методична робота – багатогранний і творчий процес

Створення умов для оптимального розвитку творчих здібностей дитини.

Проблема розвитку творчої особистості викликає гострий інтерес у всьому світі. Адже головна умова прогресивного розвитку суспільства - людина, яка здатна творити. Кожна людина унікальна, в кожної своє життя, своя доля. Одже, кожен по своєму творить власне "Я". Тож стандарт може бути лише один - визнання унікальності дитини.
Психологи ще не дали однозначної відповіді на питання: "Які умови необхідно створити для оптимального розвитку творчих здібностей дитини?"
Навчання творчості, на думку американського психолога Дж. Сміта, стане можливим, якщо будуть створені такі основні умови:
- фізичні (наявність матеріалів для творчості і можливості в будь-яку хвилину діяти з ними);
- соціально-економічні (дитина має відчуття зовнішньої безпеки, тобто знає, що її творчі вияви не отримають негативної оцінки зі сторони дорослих);
- соціально-економічні (дитина має відчуття зовнішньої безпеки, тобто знає, що її творчі вияви не отримають негативної оцінки зі сторони дорослих);
- соціально-економічні (дитина має відчуття зовнішньої безпеки, тобто знає, що її творчі вияви не отримають негативної оцінки зі сторони дорослих);
- психологічні (у дитини формується відчуття внутрішньої безпеки, розкутості);
Але роль дорослих у цьому процесі не обмежується лише створенням певних умов. Вона полягає ще й у тому, щоб активно допомагати малюкові у розвитку його творчих здібностей. І з цього приводу корисні рекомендації розробив американський психолог Дж. Гауен:
- створити дитині затишну і безпечну психологічну базу для її пошуків;
- підтримувати схильність дитини до творчості та виявляти співчуття до невдач;
- бути терплячими до дивних ідей, поважати допитливість, запитання та ідеї дитини;
- давати дошкільникові можливість побути на самоті і дозволяти, якщо він того хоче, самому займатися своїми справами;
- допомагати дитині стати "розумним авантюристом", іноді покладатися в пізнанні на ризик, інтуїцію;
- підтримувати необхідну для творчості атмосферу.
Чим більше ви надаєте можливості для конструктивної творчості, тим щільніше закриваєте клапани деструктивної поведінки. Дитина, що є позбавленою позитивного творчого виходу, може спрямувати свою творчу енергію у зовсім небажаному напрямку.
Кiлькiсть переглядiв: 413

Коментарi